Zeman, Topolánek, Drahoš, nebo někdo jiný?

Autor: eva dne: Pá, 01/05/2018 - 17:40.

Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.

Za posledních 30 dnů ve všech typech médií jasně dominuje stávající prezident Miloš Zeman. Jeho jméno v předních on-line, tištěných, televizních, ale i rozhlasových médiích válcuje veškeré ostatní kandidáty. Všech téměř 36 % zmínek v tématech o prezidentských kandidátech patří právě jemu. Druhým nejzmiňovanějším kandidátem je Mirek Topolánek s 11,5 % a třetí s mírnou ztrátou je Jiří Drahoš s 11,2 %. Hranici deseti procent ještě překonal Michal Horáček s 10,5 % zmínek ve všech médiích.

Převaha v médiích
Miloš Zeman dominuje ve všech typech médií. Největší převahu má však v rádiu (45,3 %) a následně v TV (40,8 %), a to i přesto, že předvolební debaty zarputile odmítá navštěvovat. Zpravodajská média o něm však referují i bez něj. Druhá místa v médiích patří Mirkovi Topolánkovi, s výjimkou rádia, kde dominuje jméno Michala Horáčka. Jako nejčastějšího kandidáta na třetím místě ve všech typech médií můžeme vidět a slyšet Jiřího Drahoše.

Procentuální převaha kandidátů v jednotlivých a ve všech médiích

Kandidát On-line Tisk TV Rádio Všechna média
Miloš Zeman 35 % 38,2 % 40,8 % 45,3 % 35,9 %
Mirek Topolánek 11,5 % 12,3 % 10,4 % 9 % 11,5 %
Jiří Drahoš 11,3 % 11,8 % 7,5 % 9,5 % 11,2 %
Michal Horáček 10,9 % 9,6 % 7,3 % 9,9 % 10,5 %
Pavel Fischer 7,2 % 6,2 % 6,8 % 6,2 % 7,1 %
Marek Hilšer 6,6 % 6,6 % 6,4 % 4,8 % 6,5 %
Jiří Hynek 5,9 % 6,6 % 7,9 % 4,9 % 6 %
Petr Hannig 6 % 4 % 6,4 % 4,9 % 5,7 %
Vratislav Kulhánek 5,6 % 4,7 % 6,4 % 5,5 % 5,5 %

Podíl médií na publicitě
On-line média mají největší podíl na publicitě budoucích prezidentů. U všech uchazečů se v průměru pohybuje na 81 % z veškerých zpráv. S velkým odstupem následuje tisk s téměř 13 %, poté TV s 3,2 % a poslední je rádio s 2,9 %.

Podíl na publicitě dle typu média

Kandidát On-line Tisk TV Rádio
Miloš Zeman 78 % 14,3 % 3,7 % 4 %
Mirek Topolánek 80,2 % 14,4 % 2,9 % 2,5 %
Jiří Drahoš 81,1 % 14,1 % 2,2 % 2,7 %
Michal Horáček 82,6 % 12,1 % 2,3 % 3 %
Pavel Fischer 82,3 % 11,8 % 3,1 % 2,8 %
Marek Hilšer 80,9 % 13,6 % 3,2 % 2,3 %
Jiří Hynek 78,3 % 14,8 % 4,3 % 2,6 %
Petr Hannig 84,2 % 9,4 % 3,6 % 2,7 %
Vratislav Kulhánek 81,6 % 11,4 % 3,8 % 3,2 %

Zdroj: Monitora Media