Lucie Bílá a Vlasta Korec, co za tím je?

Autor: eva dne: Po, 12/04/2017 - 06:13.

„Pořád jdu do všeho po hlavě. Jsem jako ten blázen, který všechny ty výzvy zvedá ze země, protože to mám rád,“ nechal se slyšet Vlasta Korec, který je už známý svou vášní pro terénní auta. Odolat nejtěžšímu a nejnebezpečnějšímu závodu světa Rallye DAKAR 2018 opět nezvládnul, a tak se zkraje roku vydá na svou již šestou velkou rallye. A poprvé v celé historii závodu s českou škodovkou!

Vlasta Korec stráví s týmem BARTH Racing Team v jižní Americe téměř celý leden 2018, během kterého musí ujet 10.000 kilometrů v náročném terénu. Vůbec poprvé okusí tuto dlouhou rallye automobil značky Škoda a diváci televizních obrazovek a posluchači rádia budou mít možnost se s reportážemi Vlasty Korce podívat tam, kam se běžně kamery nedostanou. „Mým hlavním úkolem je podívat se za dakarskou oponu. Budu divákům zprostředkovávat to, co běžně na rallye DAKAR nevidí. Podíváme se třeba do dakarské kuchyně, jak to vypadá v bivaku a podobně,“ vysvětluje usměvavý moderátor, co ho na Dakaru přesně čeká.

Aby se mu na rallye dobře dařilo a vrátil se v pořádku domů, darovala mu před odjezdem Lucie Bílá talisman pro štěstí. „Říká se, že kdo si hraje, nezlobí. Tak já si teda hraju a zlobím, ale mám ruční práce ráda. Je to taková moje radost a dělá to i lidem radost. S Vlastíkem jsme spřízněné duše, a protože jde do extrémních podmínek, tak jsem mu přinesla vlastnoručně vyrobený růženec ze svárovských perel, aby mu přinesl štěstí,“ vysvětlila česká slavice. K tomu mu ještě na kapotu auta, které společně pokřtili šampaňským, namalovala symbol srdce.

Růžence vlastní výroby zpěvačka i prodává a výtěžek z jejich prodeje věnuje na opravu českých kostelů. Tento má však jiný účel – měl by Vlastu ochránit před rychlostí a nebezpečím. Ani jako spolujezdkyně by si na dakarskou rallye Lucka prý netroufla. „Není to žádná legrace, a přestože už dělám hodně mužských věcí, pěkně bych se teda bála s ním jet. Ale mám rozum, tak zůstanu pěkně doma,“ smála se.

A má pravdu. Podmínky jsou to opravdu extrémní. Závodníci včetně týmu doprovodných vozidel toho během závodu moc nenaspí a k tomu musí denně ujet pořádnou štreku. „Je to náročné především psychicky, ale i fyzicky. Vstává se velmi brzy a spát se chodí velmi pozdě. Na začátku, když jsou závodníci plní sil, se ujede i šest set kilometrů denně. Ke konci naopak třeba jen sto. Za volantem jsme někdy i dvanáct hodin a spíme maximálně pět,“ přiblížil Vlasta Korec, jak to na Dakaru vypadá.

Rozhlasový a televizní moderátor se rallye věnuje už deset let. A stejnou dobu je i ženatý. „Zavolal mi jeden kamarád a zeptal se mě, jestli se nechci svézt v závodním autě. Řekl jsem, že okamžitě. No a tím to celé začalo.“ Aby mohl v klidu odjet a párkrát do roka se zúčastnit nějakých závodů, je třeba to doma nějak „vynahradit“. „Abych mohl jezdit, snažím se samozřejmě o rodinu pravidelně pečovat. Je třeba jim to nějak vynahradit. No a letos jsem k desátému výročí naší svatby překvapil rodinu dovolenou v New Yorku. Taková malá náplast na tu „velkou bolest“ jménem Dakar…“

Vlasta Korec a jeho parťák, kameraman Michal Dvořáček, pojedou ve Škoda Kodiaq jako doprovodné vozidlo českého týmu. Ten se skládá ze dvou motorek, dvou čtyřkolek a premiérově i závodního automobilu. Celému týmu tímto přejeme cestu přesně podle jejich představ a hodně štěstí!

Foto: BARTH Racing Team