Pojištění elektromobilu nebo plug-in hybridu? Jako první ho nabízí Allianz
12. 12. 2022Pojišťovna Allianz se jako první naplno vrhla na trh s elektromobily a plug-in hybridy, když rozšířila doplňkové služby k jejich pojištění o ty položky, které jsou klíčové právě pro elektromobilitu: pojištění baterie, pojištění nabíjecí stanice, plus speciální asistenční služby.
Nové pojištění od Allianz kryje jednu z nejdražších součástí elektromobilu
Všichni, kdo se o elektroauta aktivně zajímají, nebo dokonce uvažují o jejich koupi, se často děsí, jak klíčovou je tady baterie. Baterie, o nichž za dlouhá léta zkušeností (z jiných přístrojů) moc dobře víme, nakolik nespolehlivé dokáží být. Jak rychle se opotřebují, jak rychle ztrácejí svou účinnost nebo jak snadné je poškodit je.
Nový krok, který Allianz pojišťovna udělala, tak rozhodně potěší všechny elektromobilisty. Včetně těch, co mají elektrovůz právě objednaný, nebo jej brzy přivezou ze zahraničí. V případě dovozu ojetého auta z ciziny sjedná pojišťovna autopojištění jen pod podmínkou, že bude vůz správně přihlášen (podrobný návod, jak na přihlášení, včetně poplatků, najdete zde).
Na co se vztahuje Allianz pojištění baterie v elektroautě?
Baterie bude u Allianz pojištěna na úhradu škody vzniklé v důsledku poškození, požáru a dalších pojistných nebezpečí. Pojištění navíc ochrání majitele vozu v případě škod způsobených dalšími nástroji a zařízeními, bez nichž se elektroauta a ani hybridní vozy neobejdou: nabíjecí kabely, wall boxy, adaptéry a další vybavení.
Allianz pojišťovna představila své vize v oblasti pojištění elektroaut
„Sledujeme současné trendy a je pro nás velmi důležité, aby nabídka našich produktů odpovídala požadavkům a očekáváním našich klientů. Majitelé elektromobilů a plug-in hybridů si tak u Allianz mohou vybrat jeden ze čtyř balíčků autopojištění, který je nově rozšířený o výhody, jako je odtah k nejbližší nabíjecí stanici nebo pojištění baterie, nabíjecích kabelů a dalšího vybavení,“ uvedl pro média člen představenstva a CPO Allianz pojišťovny Josef Lukášek.
Ve zprávě Allianz pojišťovny Lukášek ještě doplnil: „Naším cílem je poskytovat takové služby, které řidičům umožní využívat svůj elektromobil naplno. Elektromobilita se díky novým technologiím stále posouvá vpřed, často se však řeší obava z dojezdu. I na to u našeho produktu myslíme. V neočekávaných situacích motoristům pomohou asistenční služby, které automobil v případě vybití baterie odtáhnou k nejbližší nabíjecí stanici, aby si řidiči mohli baterii v klidu nabít a pokračovat ve své cestě.“
Auta střední a nižší třídy jsou stále oblíbenější benefitem – bude tomu tak i s elektroauty?
Mnoho zaměstnanců potřebuje k výkonu své práce služební vůz. A benefitem od zaměstnavatele pak je možnost využívat jej i pro soukromé účely. V České republice jsou v této oblasti v čele vozy od značek Škoda a Volkswagen. U top managementu firem pro změnu vede trio Audi, BMW a Mercedes. Jak se zaměstnavatelé staví k soukromým cestám svých zaměstnanců ve služebních vozech? Tomu jsme se věnovali v našem dalším článku.
Přejdou zaměstnavatelé v této oblasti na elektroauta? Vzhledem k tomu, že se hovoří o zákazu prodeje aut na spalovací motory již od roku 2035, budou pravděpodobně muset. V současnosti se rozhodují spíše podle toho, jak dlouhé cesty jejich zaměstnanci musejí absolvovat – a zda jsou ochotni jim v pracovní době vyhradit dlouhé intervaly na dobíjení vozů.