Být tady a teď. Tajemství úspěchu a vnitřního štěstí.

Autor: eva dne: Ne, 11/19/2017 - 07:20.

Být tady a teď. Tajemství úspěchu a vnitřního štěstí. Být plně přítomen a vědom si přítomného okamžiku. Se vším všudy! S tou vůní čerstvě natrhaných květin. S tou krásnou hudbou vycházející zvenku z ulice. S úžasným západem slunce, na který koukám v objetí svého partnera. S tou chutí, kterou v puse mám po jeho polibku. Tak úžasný a plný může být přítomný okamžik… Záleží jen na tom, jestli jsme si toho vědomi a pokud ano, jak moc intenzivně.

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30155","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Naštěstí se nesedělo dlouho 

Mindfulness a přítomný okamžik. Být doopravdy tady a teď! V přítomném okamžiku! Bez jakéhokoliv souzení, posuzování, analyzování. Ale jak se do tohoto stavu dostat? Jak v něm být, co nejčastěji?!

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30158","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Jedno z mindfulness cvičení...

Existuje spousta metod. Meditace, různá zpřítomňovací cvičení, „pouhé“ uvědomování si právě probíhajícího přítomného okamžiku všemi 5 smysly atd. Já jsem se rozhodla zjistit a naučit se další metody. Na internetu jsem hned narazila na www.mindfulnessclub.cz a měla jsem štěstí! Zrovna pořádali svojí konferenci s názvem MindfulnessCON Practice: Stress Management!

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30153","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Jana Kyriakou a její brain jóga

Jako první jsem si vybrala hodinu Jany Kyriakou – Téma: Řeč těla, jóga smíchu. Začali  jsme různými praktickými cvičeními na uvědomování si přítomného okamžiku a pak přišla na řadu i tzv. Brain jóga. Ta pochází z Indie a mimo jiné se skvěle uplatňuje v tamních školách, kdy učitel chce získat pozornost dětí, které jsou znuděné nebo unavené. To je nápad! Tak povzbudit děti a ne je nutit nebo jim něco stále přikazovat. Na mě to teda moc neplatilo. Pamatuji si, jak moc těžké a traumatizující pro mě bylo několikrát denně sedět 45min. téměř bez hnutí. PSYCHO!

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30159","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Jana Kyriakou a její přednáška na téma: Řeč těla, jóga smíchu

Pak jsme pokračovali jógou smíchu. To si vždycky vzpomenu na pana Nešpora na Youtube. Doporučuji při velkém stresu nebo únavě! Jóga smíchu se dá praktikovat každodenně například ve sprše, při česání, čištění zubů apod. Prostě děláte svojí rutinu a u toho se smějete!

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30154","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Marek Vích a jeho mindfulness techniky

Další přednáškou, kterou jsem absolvovala byla přednáška Marka Vícha, lektora mindfulness, mentora a spoluzakladatele Mindfulness Clubu. Ten se zaměřuje především na oblast mezilidských vztahů, rozvoje empatie a vůdčích dovedností. Společně s Honzou Burianem vyvinul program Relational Mindfulness Training (RMT), který pomáhá lidem rozvíjet mindfulness v mezilidské interakci a komunikaci. V oblasti mindfulness se také věnuje vědeckému výzkumu na VŠE v Praze. Praxe mindfulness je však především jeho osobní zálibou a intenzivně se jí věnuje na každodenní bázi.

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30160","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Brain jóga

I jeho workshop byl velmi zajímavý. Hned na začátek jsme začali chodit po místnosti. Po chvilce vzal tibetskou mísu, zazvonil a my si měli najít partnera nebo partnerku, s kterou budeme následně procvičovat mindfulness techniky.  Např. sdílení informací o sobě, o tom, co děláme a po té vždycky ten zvuk tibetské mísy! Ten nás vždy navrátil zpět do přítomného okamžiku…

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30161","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Hmmm, San Francisco...

Pak jsem musela odjet na svojí vlastní přednášku, kde jsem mluvila např. o svém cestování, snech, přáních, práci na sobě. O hledání štěstí, smyslu života, svého životního poslání. O tom, jak si myslím, že je důležité najít své životní poslání pro to, abyste byli vnitřně šťastní a mohli naplňovat to, proč jste sem přišli. Mluvila jsem o knížkách, které mi změnili život, např. Dr. Joseph Murphy a Moc podvědomí, o syndromu vyhoření a o tom, jak jsem bláhově, ale šťastná vyrazila do Hollywoodu do Los Angeles, o tom, jak jsem zdolala Angkor Wat, o vytváření vlastní reality svými myšlenkami, svými slovy, svými činy atd…

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30162","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Jan Burian a jeho přednáška

Pak jsem se ještě na závěr vrátila zpět na konferenci, kde jsem stihla workshop Dennise Morbina, který se mindfulness zabývá už přes 40 let. Učil se například od Chogyam Trungpy, Rinpoche ve Vancouveru. Při jeho přednášce jsme se něco více dozvěděli o somatic meditation a prakticky jsme si ji i na místě vyzkoušeli. Celkově hodnotím konferenci jako velmi vydařenou. Jediný, co mi způsobovalo určité potíže, bylo vybrat si mezi přednášejícími. V každém bloku byli minimálně 2 lektoři, o jejichž práci jsem se zajímala.

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30163","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Mega výborný jídlo!

Z kurzu jsem si odnesla super mindfull pocity s fajn lidmi, kteří byli pozitivně naladěni. Mohla jsem se mezi nimi skvěle uvolnit a být v přítomném okamžiku. Být doopravdy tady a teď. A to je tajemství každého úspěchu a vnitřního štěstí. Nebuďte v minulosti, ani v budoucnosti. Jediný, co máte je přítomný okamžik. Teď. Teď. Teď. Lidé počítají se zítřkem. Myslíme si, že jsme nesmrtelní. Nesmysl. Jediný, co ve svém životě „vlastníme“ je přítomný okamžik! Tak si ho nenechte vzít. Svojí myslí, nekoncentrací, nepozorností. A když už to dovolíte. Tak si to uvědomte a vraťte se zpět sami k sobě, zpřítomňete se. A uvidíte, jak těchto vědomých okamžiků bude více a více.

[[{"type":"media","view_mode":"colorbox","fid":"30164","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"400","typeof":"foaf:Image","width":"600"}}]]

Bez něho by ten den byl těžší! Foto: © Paulína Palíková

Držím palce na vaší vědomé Cestě za štěstím a úspěchem

 

 
 Vaše Veronika Nikita

 
 
 
MindfulnessCON Practice: Stress Management